Original title:
Marketing ve stavebnictví
Translated title:
Marketing in Civil Engineering
Authors:
Štipčáková, Lenka ; Polanecká, Šárka (advisor) ; Vlnas, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor marketingu ve stavebnictví. V první, teoreticko-praktické části práce jsou charakterizovány jednotlivé marketingové nástroje použitelné ve stavebnictví. Ve druhé, analytické části je zkoumáno využití jednotlivých marketingových nástrojů u vybraných subjektů působících ve stavebnictví. Pro tyto účely jsem se rozhodla vybrat několik nejvýznamnějších generálních dodavatelů staveb - Metrostav a.s., Skanska a.s., OHL ŽS, a.s., Hochtief CZ a. s., PSJ, a.s. a Porr (Česko) a.s.This thesis is focussed on the analysis of marketing in the area of civil engineering. The first, theoretic-practical part describes the individual marketing tools that are applicable in civil engineering. The second, analytical part inspects using the individual marketing tools by the chosen subjects which are active in the field of civil engineering. For these purposes I decided to choose some of the most influential general contractors -- Metrostav a.s., Skanska a.s., OHL ŽS, a.s., Hochtief CZ a. s., PSJ, a.s. and Porr (Česko) a.s.
Keywords:
Civil engineering; Market segmentation; Marketing analysis; Marketing mix; Marketing planning; Marketingové analýzy; Marketingové plánování; Marketingový mix; Segmentace trhu; Stavebnictví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29220