Original title:
Moderní metody prodeje pojistných produktů
Translated title:
Modern selling methods of insurance products
Authors:
Vlček, Michal ; Ducháčková, Eva (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je objasnit základní charakteristiky pojistného produktu v souvislosti s jeho prodejem, analyzovat moderní metody prodeje pojistných produktů na českém pojistném trhu a identifikovat pojistné produkty nabízené prostřednictvím těchto distribučních kanálů. V první kapitole uvádím obecnou charakteristiku pojistného produktu a faktory ovlivňující jeho prodejnost. Druhá kapitola se zabývá klasickými metodami prodeje, zejména zprostředkovatelskou sítí a přepážkovým prodejem. Třetí část je zaměřena na přímé metody prodeje (internet, telefon, direkt-mail) a síťový marketing (multi-level marketing) v podmínkách českého trhu. Důležité je též srovnání výhod a nevýhod u jednotlivých distribučních kanálů. V samotném závěru jsou porovnány moderní větve prodeje s klasickými metodami.This thesis aims to explain the basic characteristics of insurance product in connection with sales, to analyze modern selling methods of insurance services on the Czech market and to identify them with distribution channels. The first chapter is about basic character of insurance product and factors which influence its salability. The second chapter mentions classic selling methods, especially including brokers and teller "window" consoles. The third part deals with direct marketing (through internet, phone and direct-mail) and multilevel marketing under sales conditions of the Czech market. However, it is also essential to compare the advantages and disadvantages of each specified distribution method. At the very end of the thesis there are compared modern and classic methods of insurance services and products.
Keywords:
Czech market of insurance services; direct marketing; distribution channels; insurance product; distribuční kanály; pojistný produkt; přímý prodej; český pojistný trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/12090