Název:
Možnosti využití dramatické výchovy v předškolním vzdělávání k prosociálnímu rozvoji
Překlad názvu:
The Possibilities of Dramatic Subject in Pre-school Education to Prosocial Development
Autoři:
KONVALINKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v oblasti rozvoje prosociálního cítění a chování dětí. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy dramatické výchovy, jsou zde vymezeny její cíle a metody (respektive techniky) využitelné při práci s dětmi v mateřské škole. Také poukazuji na souvislost RVP PV a dramatické výchovy. Dále v teoretické části mé práce objasňuji pojmy prosociálnost, prosociální chování a jeho význam při rozvoji dětí předškolního věku. Praktická část se skládá z ukázky obsahu vzdělávání školního vzdělávacího programu. Dále dvou projektů, které jsou zaměřené na rozvoj prosociálního chování dětí vedené právě metodami dramatické výchovy. A na závěr je uvedeno ověření výsledků vzdělávání. The objective of my text is to point out options of dramatic education in a pre-school educational period, in an area of prosocial perception and behaviour development of children. The theoretical part focuses on basic concepts of dramatic education. It defines goals and methods and/or techniques of dramatic education utilizable during work with children at nursery schools and pre-school system. I also point out a relationship between RVP PV and dramatic education. The theoretical part also deals with basic concepts of prosocial conscience, prosocial behaviour and its significance for the development of pre-school children. The practical part consists of the demonstration of educational content of the School Educational Program. There are also two projects attached to it that are aiming at development of prosocial behaviour of children by means of dramatic education methods. At the end of the text I have inserted a verification of the results of such an education.
Klíčová slova:
předškolní vzdělávání- dramatická výchova- prosociální rozvoj; Dramatic Subject; Pre-school Education; Prosocial Development Citace: KONVALINKOVÁ, Veronika. Možnosti využití dramatické výchovy v předškolním vzdělávání k prosociálnímu rozvoji. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15328