Název:
DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému
Překlad názvu:
DALTON PLAN, its realization and application as of a System of Education
Autoři:
CHLEBNÍČKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] CHLEBNÍČKOVÁ, P., DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému. České Budějovice 2007. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogiky a psychologie. Vedoucí práce prof. Dr. G. Švejda, CSc. Tato práce mapuje realizaci a aplikaci daltonského plánu jako vyučovacího systému v českých a zahraničních školách. Zabývá se zejména dopadem, který má uplatňování principů tohoto systému na učitele a ředitele škol, ale především na žáky a jejich rodiče. Charakterizuje specifika daltonského plánu v České republice a kontrastuje tato specifika především s daltonem v Holandsku, ale i v jiných zemích světa. Teoretická část práce shrnuje fakta týkající se historie, principů, osobností a míst spojených s daltonem. Praktická část se věnuje podrobněji vlastním metodám aplikovaným na různých školních úrovních, přínosu a problémům spojeným s uplatňováním daltonské metody ve školách. Tato práce také obsahuje myšlenky a citace některých učitelů daltonských škol, které jsem navštívila během své praxe a v rámci shromažďování podkladů. Také obrazová příloha práce fakticky dokladuje život na daltonské škole v České republice. DALTON PLAN, its application and realization as of an educational system This work brings results of a survey of the realization and application of the dalton plan as of an educational system in czech and foreign schools. It concentrates on the impact of the enforcement of the principles of this system on school teachers and directors but mainly on students and their parents. It characterizes the specifications of the dalton plan in the Czech Republic and contrasts them, above all, with dalton in Holland but also with other countries in the world. The theoretical part of this work summarizes facts concerning history, principles, personalities and places connected with dalton. The practical part follows the ultimate methods used at different school stages, benefits and problems linked with application of dalton methods at schools. This work also involves some ideas and quotes some teachers of the dalton schools, which I have visited during my school practice and while collecting data for this work. The picture apendix of this work is an actual evidence of a real life of a dalton school in the Czech Republic.
Klíčová slova:
daltonská škola; Daltonský plán; klasická škola; Klíčové pojmy: alternativní školy; odpovědnost; samostatnost; spolupráce.; svoboda; classical school; cooperation.; dalton school; independence; Key terms: alternative school; liberty; responsibility Citace: CHLEBNÍČKOVÁ, Petra. DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/1283