Název:
Hra - jako hlavní činnost a prostředek rozvoje předškolního dítěte
Překlad názvu:
Game - as a Main Activity and Means of the Development of a Preschool Child
Autoři:
FLÖGELOVÁ, Zdeňka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá dětskou hrou, co to dětská hra je a jak byla v minulosti vnímána její úloha při výchově dítěte. Zjišťuji, jak si hrají dnešní děti, zda umí hru rozvinout, které hry upřednostňují. V práci uvádím, jaké má dnes volná hra postavení v mateřských školách a v rodinách, jakou důležitost hře učitelky dávají, a jak jí vnímají rodiče. Porovnávám hru v mateřské škole dnes a v době hluboké totality. Zajímám se o to, jakým stylem výchovy a typem hry se dnešní rodina zabývá. Ukazuji zde podle výzkumu, jak si děti hrají doma ve volném čase. Součástí této práce je výzkum znalostí a povědomí rodičů o tom, jak si jejich dítě hraje v mateřské škole a zda volná hra dětem přináší nějaké zkušenosti pro další život. Pro pohled na hru v souvislostech je stručně rozebrána i historie dětské hry. Praktická část se věnuje interpretaci dat získaných pozorováním dětí při hrách a dat získaných dotazníky od rodičů i učitelek MŠ.This work deals with child`s game, what is a child{\crq}s game and how was perceived function in child{\crq}s education in past it{\crq}s. I investigate how nowdays children play, if they are able to develope a game and what games they prefer. In this work I state the place the leisure game has in kindergartens and families today, the importancy teachers give to it and how it is perceived by parents. I compare the game in a kindergarten how it is today and how it was in the age of totalitarianism. I{\crq}m concerned with the style of education and the type of game that nowdays parents prefer. Based on research I show here how children play at home in their leisure time. A part of this work is a research of knowledge and awareness of parents of how their child plays in the kindergarten and if the leisure games bring to kids some experience for a future life. There is also a brief analysis of a history of child{\crq}s game for allowing a view of a game in context. The practical part deals with an interpretation of the information obtained from observing of children while playing and of the interpretation of the information obtained from the questionaries filled by parents and teachers of kindergartens. Citace: FLÖGELOVÁ, Zdeňka. Hra - jako hlavní činnost a prostředek rozvoje předškolního dítěte. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15332