Název:
Tvorba interaktivní čítanky světových pohádek
Překlad názvu:
Multimedial Reading-book of Folktales
Autoři:
HORÁKOVÁ, Pavla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce postihuje využití a vymezení pohádky v teorii a praxi. Diplomová práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část pojednává ve stručnosti o komparatistice, která využila pohádku jako jeden z velmi vhodných materiálů ke studiu. Dále srovnává různé přístupy k vymezování a klasifikaci pohádek. V teoretické části je následně představen vliv pohádky na předškolní děti a děti mladšího školního věku. Část je věnována naratologii neboli teorii vyprávění a jednotlivým druhům pohádek. Praktická část představuje práci na připravované čítance světových pohádek. Obsahuje postup výběru literatury, strukturu jednotlivých kapitol v čítance, tvorbu CD-Romu. Dále je zde obsažena kapitola Metody aktivního vyučování, kde jsou představeny metody, které odpovídají trendům dnešního školství. Praktická část je zakončena dvěma kapitolami z připravované čítanky, věnovanými italským a řeckým pohádkám. Kapitoly plně odpovídají struktuře připravované čítanky. Obsahují i pracovní listy, využívající některé metody aktivního vyučování. The thesis involves the usage and definition of folktale in theory and practice. The thesis consists of theoretic and practical parts. The theoretic part briefly deals with comparative law that used the folktale as one of the suitable material to study. It also compares different attitudes of defining and classifying folktales. Afterwards in the theoretic part there is introduced the influence of folktales on the pre-school and middle-school children. One part is devoted to narratology as a theory of narration and to particular kinds of folktales. The practical part introduces the preparation of worldwide folktale reading-book. It contains the way of selection of the literature, the structure of particular chapters of reading-book and creation of CD. Further there is the chapter Methods of active teaching, where the methods, responding to the trends of nowadays education, are introduced. The practical part ends with two chapters from the prepared reading-book, devoted to Italian and Greece folktales. The chapters fully correspond to the structure of the prepared reading-book. They also contain worksheets using some methods of active teaching.
Klíčová slova:
komparatistika; medoty akitvního vyučování; naratologie; pohádky; pracovní listy; psychologie pohádky; vliv pohádky na děti; comparative law; folktale; influence of folktale on the children; methods of active teaching; narration; psychology of folktale; reading-book; worksheets Citace: HORÁKOVÁ, Pavla. Tvorba interaktivní čítanky světových pohádek. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10513