Original title:
PŘÍPRAVA NA VSTUP DO ZŠ
Translated title:
Preparation for entering the basic school
Authors:
KOLÁŘOVÁ, Markéta Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je zjistit, jak jsou děti předškolního věku individuálně a systematicky připravovány na vstup do ZŠ. První část teoretická je zaměřena na porovnání pojetí předškolního a primárního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Druhá část je věnována popisu dítěte, které zahajuje školní docházku z pohledu vývojové psychologie. Pozornost se zde také soustřeďuje na školní zralost. Praktická část je zaměřena na to, jak mateřská škola může individuálně a systematicky připravovat dítě na zahájení školní docházky. Práce /bakalářská/ zkoumá, jakých oblastí se týká příprava dítěte na školní docházku a jaké konkrétní činnosti lze s dětmi realizovat.This thesis´ topic is to find out how pre-school children are individually and methodically prepared to enter elementary schools. The first theoretical part of this thesis compares a conception of a pre-school education and a primary level in some cuticular documents. The second part of the thesis describes a child entering the elementary school with a view of a psychology of evolution. The attention is paid to the child´s school maturity. The practical part is focused on how a nursery school can individually and methodically prepare the child to a compulsory education. An emphasis is also paid to some particular activities to be done with children and to the different fields of the child´s preparation for its compulsory education.
Keywords:
a pre-school child with a view of a psychology of evolution; aims; anamnesis; biographical documents; entering the school; final outputs; Framework curriculum for pre-school education; Framework curriculum for primary education; individual and systematic preparation; school maturity; specific activities; White book; anamnéza; Bílá kniha; cíle; individuální a systematická příprava; konečné výstupy; konkrétní činnosti; kurikulární dokumenty; nástup do školy; předškolní dítě z pohledu vývojové psychologie; RVP PV; RVP ZV; školní zralost Citation: KOLÁŘOVÁ, Markéta. PŘÍPRAVA NA VSTUP DO ZŠ. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19875