Název:
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
Překlad názvu:
Place-value system and interactive teaching at secondary school
Autoři:
DVOROŽŇÁK, Marek Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.This diploma thesis deals with teaching of place-value systems in secondary school with use of created computer program. The theoretical part of the thesis deals, apart from other things, with some good reasons to teach non-base ten systems. The main part of the thesis deals with created computer program that contains teaching of binary number system and with created computer model of a counting device. These programs are also accessible from the internet. Results of experimental teaching that took place in two secondary schools are included in the thesis as well.
Klíčová slova:
Biland; dvojková soustava; interaktivní výuka; poziční soustavy; počítadlo; výuková aplikace; výukový program; abacus; Biland; binary system; computer program for teaching; counting device; interactive teaching; place-value systems Citace: DVOROŽŇÁK, Marek. Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13693