Název:
Zdroje autority vysokoškolského učitele v rámci procesu edukace
Překlad názvu:
The Sources of University Teacher?s Authority within the Education process
Autoři:
POLÁŠKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce jsou "Zdroje autority vysokoškolského učitele v rámci procesu edukace." Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá rozborem dané problematiky zdrojů autority vysokoškolského učitele v rámci procesu edukace. V praktické části bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány studentům Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Před zpracováním výzkumu byly zvoleny dva cíle. Prvním cílem výzkumu bakalářské práce bylo zjistit a analyzovat rozdíly hodnocení autority učitelů ze strany vysokoškolských studentů. Druhým cílem bylo popsat klíčové zdroje autority vysokoškolského učitele. Pro dosažení vytčených cílů byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza předpokládala, že studenti jsou schopni reflektovat svůj vztah k učitelům i problematiku jejich autority. Tato hypotéza byla potvrzena. V dotazníkovém šetření odpovídali respondenti na otázky dle svých vlastních názorů a zkušeností. Druhá hypotéza, která předpokládala, že studenti považují autoritu pedagoga ve škole za důležitou, byla potvrzena. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že pro respondenty autorita pedagoga ve škole má stále velký význam, i když bohužel pro mnohé respondenty se autorita ze škol vytrácí. Na základě zjištěných výsledků je možné tuto práci využít jako vhodný doplňující materiál týkající se výuky budoucích vysokoškolských učitelů nebo jako určitá zpětná vazba pro stávající učitele.The theme of this Bachelor thesis is "The Sources of University Teacher?s Authority within the Education process." The Bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with an analysis of the issue of source of university teacher?s authority within education process. In the practical part a quantitative questionnaire survey was undertaken. The questionnaires were distributed among the students of the University of South Bohemia in České Budějovice. Prior to processing of the research two goals were chosen. The first goal of the research of this Bachelor thesis was to identify and analyse differences in assessment of the teacher?s autority from university students´point of view. The second goal was to describe the key sources of the university teacher?s authority. To achieve the objects set two hypotheses were established. The first hypothesis assumed that students are able to reflect their relation to teachers as well as the issue of their authority. This hypothesis was confirmed. In the questionnaire survey respondents answered the questions in their own opinions and experiences. The second hypothesis, which supposed that students consider the teacher?s authority at school as important, was also confirmed. The survey showed that in respondents´opinions the teacher?s authority at school is still of great importance, even though the authority is, unfortunately, disappearing out of schools. Of the basis on the results discovered this work can be used as a supplementary material suitable for training of future university teachers or as a feedback mechanism for the current teachers.
Klíčová slova:
autorita; hodnocení; student; vysokoškolský učitel; assessment; authority; student; university teachers Citace: POLÁŠKOVÁ, Petra. Zdroje autority vysokoškolského učitele v rámci procesu edukace. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/22603