Název:
Moderní manažerské metody a techniky jako faktor konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu
Překlad názvu:
Modern management methods and techniques as a factor of the competitiveness of the business entity
Autoři:
BAIEROVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Existuje mnoho metod a technik řízení a vzhledem k tomu, že konkurenční boj výrazně posiluje, je třeba do řízení zavádět nové trendy a prvky. Připravený management se nebojí jít do změn a dosahovat tak dlouhodobých strategických cílů. Cílem práce je provést analýzu využívaných metod a technik řízení vybraných společností a navrhnout opatření, která by vedla ke zlepšení stávajícího stavu a přispěla k efektivnosti vykonávaných činností. Výsledky výzkumu ukázaly, že organizace aplikují moderní techniky při řízení, rozdíly jsou minimální. Společnosti se přibližují obecnému trendu používání participativního stylu řízení. Výsledky dále potvrdily, že se na manažerských pozicích objevují i ženy. U společností se neprovádí konkurenční analýza. Zde jsou apely na změnu. Na závěr lze konstatovat, že společnosti věnují systému řízení pozornost, uvědomují si poslání manažerů v moderním podniku.There are many methods and management techniques, and given that competition strengthens significantly, it is necessary to introduce new management trends and elements. Prepared management is not afraid to go to change and achieve long-term strategic objectives. The aim of this study is to analyze the methods and techniques used by the proceedings of company and from the findings propose measures that would improve the current situation and contribute to the effectiveness of activities carried out and control systems. The research results showed that both organizations are applying modern techniques in management, the differences are minimal. Companies are approaching a general trend in the use of a participatory management style. The research results demonstrate that in the managerial positions are also women. The two companies does not competitive analysis. There are appeals for a change. In conclusion, the two companies pay attention to management systems, and are aware of the managers? mission in modern company.
Klíčová slova:
komunikace; konkurence; manažerské metody a techniky; motivace; týmové vztahy; communication; competition; management methods and techniques; motivation; team relationships Citace: BAIEROVÁ, Eva. Moderní manažerské metody a techniky jako faktor konkurenceschopnosti podnikatelského subjektu. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21723