Original title:
Internetové služby televizních vysílatelů - fenomén CATCH-UP TV
Translated title:
Broadcaster's Online Services - Catch-up TV Phenomenon
Authors:
Nízký, Jan ; Grunt, Daniel (advisor) ; Sládeček, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Internetové služby televizních vysílatelů ? fenomén catch-up TV mapuje portály televizních vysílatelů se službami catch-up TV. Práce se věnuje také vymezení modelů videa na vyžádání (Video on Demand), mezi něž tyto služby spadají. Na základě dostupných výzkumů mapuje nejdůležitější témata spojená s touto problematikou. Věnuje se uživatelským návykům, prodeji reklamy v online videích a část práce také vymezuje postavení profesionálních videí proti uživatelsky vytvářeným videím na internetu. Rozebrány jsou také nejvýznamnější portály catch-up TV na území USA a Velké Británie. V případové studii se práce věnuje catch-up službě britské televizní společnosti BBC, iPlayeru. V závěru práce jsou stručně shrnuty portály na území České RepublikyThe Master?s Thesis Television Broadcasters' On-line Services - The Catch-up TV Phenomenon reviews TV broadcasters' portals featuring TV catch-up services. The paper also addresses the delimitation of various video-on-demand models, which also include catch-up TV. Based on available research it charts the most important issues linked to this topic. It also addresses user habits, advertisement sales in on-line video and a part of the paper also specifies the position of professional video content against user generated video on the Internet. The most important US and UK catch-up TV portals are also analyzed. In its case study the thesis addresses BBC's Catch-up service, the iPlayer. In conclusion the paper shortly evaluates such portals in the Czech Republic.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4775