Original title:
Stereofonní mikrofonní systémy a jejich modifikace
Translated title:
Stereophonic Microphone Techniques and Their Modification
Authors:
Hadraba, Jakub ; Pinkas, Martin (advisor) ; Urban, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce prezentuje pohled na funkční dělení stereofonie dle reprodukčního
systému, spolu s rozdělením mikrofonních systémů dle způsobu získávání
prostorové informace. Dále jsou podrobněji představeny hlavní principy
stereofonních mikrofonních systémů, intenzitní a fázová stereofonie. Na základě
vyhodnocení faktorů ovlivňujících umístění hlavního mikrofonního systému
(především volba směrových charakteristik a vzdálenost od zdroje zvuku) je
definován požadavek na přizpůsobení oblasti snímání mikrofonního systému vůči
rozměrům snímaného zvukového zdroje. Pro každý princip stereofonie jsou
v samostatných kapitolách představeny běžné konfigurace hlavních mikrofonních
systémů a v souvislosti s popsanými obecnými principy podána informace
o možnostech přizpůsobení jejich oblasti snímání. Práce se v popisech uplatnění
mikrofonních systémů odkazuje především na záznam hudby v autentických
prostorách.The thesis presents certain types of stereophony in accordance with recording and
reproductive systems. Main principles of stereophonic microphone systems
? intensity and phase stereophony ? are presented in more detail and several related
tasks ? such as microphone system placement and directional pattern choice ?
discussed. The reason for adjusting the microphone system?s recording angle is
defined and further explained. It features detailed description of basic stereophonic
microphone setups including usage notes as well as practical guidelines for recording
angle adjustment. The thesis focuses mainly on music production and refers mostly
to recording in authentic rooms.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4551