Original title:
Vývoj animace v počítačových hrách
Translated title:
The evolution of computer games animation
Authors:
Kolegar, Jan ; Vojtěchovský, Miloš (advisor) ; Klimt, Aurel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této práci je chronologicky popsán vznik základních cest, jimiž se ubírala animace a grafická podoba her od doby vzniku prvních počítačů po současnost. Každá kapitola je věnovaná určité technologii, je v ní nastíněn princip, jakým pracuje s obrazem a způsob, jakým zprostředkovává jeho animaci.In this thesis, there is a chronologic description of a basic kinds of a computer games animation and graphic, as they emerged since the birth of first computers till today. Each chapter is devoted to certain technique, and in a simple way outlines its basic principles, that are used to handle graphic and animation data on the screen of computer.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4530