Original title:
Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně
Translated title:
POSITION OF AGENCY DOMINIK CENTRUM s.r.o. IN PILSEN CULTURE SCENE
Authors:
Košařová, Eva ; Srstka, Jiří (advisor) ; Prokop, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce ?Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně? si klade za cíl především odhalit pravé důvody, které se skrývají za monopolním postavením této agentury v jedné ze sfér plzeňské kultury (živá umění ? festivaly, kulturní domy se stálým provozem). Na počátku práce je rozebrána kulturní analýza města Plzně v závislosti na projektech, které organizuje DOMINIK CENTRUM s.r.o. Tato kapitola by měla zřetelně ukázat, jak velký podíl z celku zaujímají aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. Další část se zaměřuje na popis vzniku agentury a zamýšlí se nad různými eventualitami, které mohly vznik provázet. Následně jsou rozebrány čtyři nejvýznamnější aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. na poli plzeňské kultury ? festival českých filmů Finále, festival Smetanovské dny, festival Na ulici a provoz kulturního domu Měšťanská beseda. Po popisu každého projektu se zabývám hlavně procesem, jak se DOMINIK CENTRUM s.r.o. k jejich organizaci dostalo, a zda za tím nestály nějaké nekalé praktiky. Na předchozí část navazuje kapitola Plzeň versus jiná města, ve které se snažím ve čtyřech velkých českých městech najít analogii s působením DOMINIK CNETRA s.r.o. v Plzni. V závěrečné kapitole chci poukázat na problematiku související s nalezením ideální právní formy pro podnikání s přispěním města v kultuře.The thesis ?the Position of agency DOMINIK CENTRUM s.r.o. in Pilsen
culture scene? aims to find out true reasons why this agency has a
monopol in one part of Pilsen culture sphere (life art, festivals,
culture houses with continual service). In the beggining of the thesis
there is an analysis of Pilsen in dependence of projects of DOMINIK
CENTRUM s.r.o. This chapter shows majority position of agency DOMINIK
CENTRUM s.r.o. Next part contains information about the formation of
agency and there are speculations about eventualities which could possibly
go along with the creation. Afterwards there are information about 4 main
activities of the agency, festival of Czech films Finále, festival
Smetanovské dny, festival Na ulici and running of culture house Měšťanská
beseda. Then there is a description of processes which brought DOMINIK
CENTRUM s.r.o. to the organizations of mentioned projects and there is
even a part which deals with the idea of the unfair practices. In the next
part there is a comparison of Pilsen and 4 other Czech cities. I tried to
find out some analogies between the monopol role of DOMINIK CENTRUM s.r.o.
The last chapter contains information about the challenge of finding ideal
legal title for business which has to deal with city grants.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4408