Original title:
Tři setkání s literaturou.
Translated title:
Three Meetings with Literature
Authors:
Fidlerová, Klára ; Provazník, Jaroslav (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Jádrem této práce je analýza a hodnocení dramatickovýchovných metod užitých ve třech celodenních dílnách postavených na různých druzích práce s literárním textem a realizovaných se skupinou v dramatické výchově málo zkušených nebo zcela nezkušených žáků nižšího gymnázia. Samostatné kapitoly jsou věnovány dvěma základním determinantám takovéhoto typu dramatickovýchovné činnosti, charakteristice skupiny, jež se dílen účastnila, a výběru a rozboru použitých literárních textů. Práce též obsahuje shrnutí závěrů, jež vyplynuly z praktické části bakalářského projektu, zastoupené v textu zevrubnými plány jednotlivých lekcí, a reflexi hlavního cíle, motivace žáků k četbě konkrétních literárních děl.The core of this work is the analysis and evalutaion of the drama methods which were used in three all-day workshops based on three different types of work with a piece of literature and performed with the group of secondary school students with little or no experience in drama education. Independent chapters deal with two essential determiners of such kinds of drama activities, first with the characteristics of the group that took part in the workshops and second with the choice and analysis of the applied literary texts. The work also contains a summary of the conclusions which have arisen from the practical part of the bachelor project, represented here with the thorough layouts of the lessons, and a reflection of the main goal, to motivate the students to read the particular works of literature.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4365