Název:
ZUŠ v Polici nad Metují - fenomén umělecké školy na malém městě v pohraničí
Překlad názvu:
Primary Artz School in Police nad Metují - phenomenon of an art-oriented school based in a small border-region town
Autoři:
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl na příkladu jedné konkrétní základní umělecké školy analyzovat okolnosti nutné pro úspěšnou práci tohoto typu školy v podmínkách malého městečka v pohraničí, které jsou jiné a často velmi odlišné od podmínek ve velkých městech, se zvláštním zaměřením na pedagogickou práci s malými dětmi na smyčcovém oddělení, speciálně při výuce hry na kontrabas. Jako vzor pro tuto analýzu byla zvolena škola, kterou diplomantka důvěrně zná: ZUŠ v Polici nad Metují, kterou sama absolvovala. První část práce ( A) je věnována obecné analýze podmínek, ve kterých sledovaná škola působí. Ve druhé části ( B) se diplomantka zaměřila na jednu specifickou oblast, kterou se tato škola vyznačuje a ve kterých dosahuje výrazných úspěchů, a tou je výuka dětí ve hře na smyčcové nástroje od nejútlejšího věku. Vzhledem ke studijnímu oboru diplomantky ( kontrabas) je tato část věnována především metodice a podmínkám práce s malými dětmi při výuce hry na kontrabas.This bachelor´s work aims at analysing - taking as an example one particular primary arts school - the circumstances necessary for successful work of such a type of school in the conditions of a small town located in the border region, which tend to be different, often to a great , from the conditions in large towns and cities; special attention is paid to educational work with small children attending the string department, in particular the double bass classes. As the example for this analysis the student chose the school she is intimately familiar with - the Primary Arts School in Police nad Metují, one she passed through herself. The first part of the paper (A) is devoted to a general analysis of the conditions in which the monitored school is working. The second part (B) deals with one specific area for which this school is significant and in which it is discinctly successful - teaching string instruments to children from the tenderest age. In consideration of the student´s field of study - the double bass - this part is devoted in particular to the methodology and conditions of work with small children when teaching the double bass.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4301