Original title:
Pohybová průprava dětí školního věku (6 - 8 let)
Translated title:
The emotional training of the children at the age from six to eight
Authors:
Kubátová, Renata ; Vurmová, Marie (advisor) ; Kytýřová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Na základě zmíněných bodů obsahu se v této bakalářské práci pokusím předložit systematický souhrn cviků, pohybových a tanečních her, pohybové improvizace a okrajově i způsoby uvolnění, které jsou nedílnou součástí každé cvičební hodiny.
Cílem této práce je tedy nabídnout učitelům motivující materiál, jehož jednotlivé části byly s úspěchem vyzkoušeny v praxi. Znalost fyzických a psychických zákonitostí dětského věku, zvládnutí nejrůznějších pohybových technik a her směřuje k tomu, aby se dětské vnímání hudby a vytváření pohybu dělo v uvolněné atmosféře. Učitel, ale i samy děti pak budou vnímat pokrok v rozvoji jednotlivých dovedností a prožívat společně pocity radosti.The vocational work presents the systematic summary of excercises, motional a dancing games, motional improvization and also various techniques for the physical and mental relaxation. The relaxation is necesssary part of each lesson.
The aim of this work is to offer the motivating material techniques, games and excercises of which were sucessly tested in the practice. The knowledge of physical and mental qualities of children at the age form 6 to 8 and the practical experience with various techniques and games helps to create the relaxed atmosphere. The pleasant and friendly atmosphere supports the right childrens perception of music and the motional creativity. A teacher and also children should perceive the progress in each skill a they should feel pleasure together.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4287