Original title:
Pedro Meyer - From Analog To Digital
Translated title:
Pedro Meyer - Od analogového k digitálnímu
Authors:
Stanojević, Srdjan ; Silverio, Robert (advisor) ; Zeinerová Brachtlová, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
eng Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[eng][cze] Pedro Meyer je vizuální umělec, který jako jeden z prvních přivedl fotografii do nové technologické éry. V době, kdy počítače a digitální fotografie byly pro většinu lidí z oboru velkou neznámou, vyměnil Meyer tradiční fotoaparát, temnou komoru a film za nové technologické postupy. Pomocí počítače Meyer kombinoval části a detaily z různých fotografií a vytvořil tak nové a celistvější zobrazení. Uprovování fotografií ovládal do takové míry, že se tak zrodil jeho vlastní způsob vyjadřování. Kombinováním nejzajímavějších aspektů různých fotografií mohl Meyer zhodnotit jejich nejpůsobivější části a přeměnit je v nové obrazy vypovídající širší příběh. Myšlenku pozměňování fotografie, která byla do té doby tabu, etabloval například v projektech "I Photograph to Remember? ( Fotografuji, abych nezapomněl) a " Truths and Fictions? ( Skutečnosti a fikce). Meyerova jasnozřivá myšlenka, že fotografie musí pracovat s novými technologiemi, aby byla schopná přežít, stále ovlivňuje nové fotografy a fotografické školy po celém světě. Jeho přístup nicméně vznáší otázky morálnosti, autentičnosti a autorských práv; otázky, jenž se skrývají za myšlenkou pozměňování a přetváření fotografií za účelem vyjádření svých vlastních představ.Pedro Meyer is a visionary artist who pioneered the descent into the new technological age of photography. At a time when computers and digital photography were a foreign concept to most professionals in the field, Meyer was switching out traditional cameras, darkrooms and film for the new tools technology had to offer. Combining aspects and details from different photographs by using computers, Meyer made new and more complex images. He mastered the art of altering photographs to bring forth his own point of view. By being able to combine the most interesting facets of different images, Meyer was able to capitalize on the most effective parts of those images and alter them into new pictures which told a much larger story. He took the taboo idea of altering a photograph and made it acceptable in projects such as ( ?I Photograph to remember?,
?Truths and fictions ?).Meyer's visionary intuition into the fact that photography must evolve with the new technologies in order to survive continues to affect new photographers and photography schools throughout the world. His point of view however, raises interesting ideas about the morality, authenticity and copy writing issues behind altering and molding photographs to reflect his own personal views.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4180