Original title:
Česká reklamní fotografie v období normalizace (Podniky zahraničního obchodu)
Translated title:
Czech Commercial Photography During the Era of Normalization
Authors:
Hrabětová, Kristina ; Czumalo, Vladimír (advisor) ; Dias, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá situací a specifikami české reklamní fotografie v období normalizace. Přibližuje ji prostřednictvím sondy do produkce českých fotografů pracujících pro podniky zahraničního obchodu. Mapuje funkci a strukturu těchto podniků, okolnosti zadávání zakázek, schvalovací a honorářovou praxi a další styčné plochy mezi reklamou určenou pro zahraničí a dobovou organizací výtvarného života. Obsahuje také přehled fotografů, kteří pro podniky zahraničního obchodu pracovali, výběr ze záznamů rozhovorů s některými z nich a ilustrativní náhled do dobových projektůThe thesis is presenting the specific situation of Czech commercial
photography during the era of normalization. It tries to analyze the
production of photographers working for the companies oriented toward
the export. The text explores functionality of these companies, the
assignments policy, censorship and honorary politics. It also
investigates relationship between advertisement for the foreign
markets and organization the local fine art scene. The thesis lists
the photographers working for these companies, interviews with some
of them and illustration of visual style of the period.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4171