Název:
Porovnání veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích /ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko/
Překlad názvu:
Comparison of Public Funding of Audiovisual Industry in Selected Countries
Autoři:
Kameníková, Zuzana ; Váchalová, Hana (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent) ; Uldrichová, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V této diplomové práci jsou detailně popsány a porovnány systémy veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích. Podrobněji je analyzována státní podpora v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Veřejné instituce a legislativa, na kterých je založena podpora kinematografie v České republice, jsou vzhledem ke všeobecné známosti popisovány stručněji. Přesnější obraz o současné situaci v ČR však vychází především z komparace všech systémů. Kromě podpory ze strany státu, na kterou je kladen hlavní důraz, je zde zmiňována i role evropských prostředků z fondu Eurimages a programu Evropské unie MEDIA, televizních společností a dalších institucí, jejichž činnost je v dané zemi v této oblasti významná. Na základě tohoto porovnání a definování předností jednotlivých systémů je potom dále pro Českou republiku navržen teoreticky optimální model státní podpory kinematografie.This diploma thesis describes and compares systems of the public support of audiovisual industry in selected countries. The state support in Hungary, Poland and Slovakia is analyzed more in detail. Public institutions and laws on which the support of cinematography is based in the Czech Republic are described more in brief due to their common knowledge. More precise picture about the present situation in the Czech Republic appears from the comparison of the other countries? systems. The main interest is focused on the state support. The role of European support institutions, the fund Eurimages and the program of European Union MEDIA, is also mentioned as well as the importance of TV producers and other institutions which are significant in each country. On the basis of this comparison and definition of individual systems? advantages, the theoretically optimal model of public support of cinematography is devised for the Czech Republic.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3901