Original title:
Recyklace ve fotografii
Translated title:
Recycling in photography
Authors:
Veselá, Barbora ; Musilová, Helena (advisor) ; Silverio, Robert (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Text představuje recyklaci jako jeden z výrazných proudů současného výtvarného umění, který zejména v oblasti fotografie zaslouží pozornosti. Vysvětluje obsah pojmu a představuje vývoj recyklace v historii výtvarného umění. Zamýšlí se nad postavením fotografie a její recyklace v postmoderní situaci z pohledu diváka i autora. Vnímá pochybnosti o legitimitě používání nepůvodních děl pro vlastní tvorbu. Metoda recyklace může být východiskem z tvůrčího hledání, otevírá nové možnosti vyjádření pocitů a myšlenek. Autorka se zaměřuje ve fotografii na recyklaci fyzickou, nikoli obsahovou. Rozděluje recyklaci podle způsobu zpracování převzatých snímků. Jmenuje autory a konkrétní díla, na kterých blíže vysvětluje tvůrčí metody.The text introduces recycling as one of the main trends of contemporary fine arts that deserves attention, especially in the area of photography. The author explains the term and shows evolution of recycling in the history of fine arts. The author spares a thought for the status of photography and its recycling in post-modern situation from the view of a beholder and the author. She perceives doubts of legitimacy of using unoriginal pieces of art in her own art production. Method of recycling can be useful for creating the new possibilities for expression of feelings and thoughts. The author specializes in physical recycling of photography, not in the one of the content. In the art of photography the author classifies recycling according to the method of processing of taken-over shots. She lists the authors and their specific pieces of art on which she explains creative methods in more details
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3801