Název:
Mikrotonální harmonie jako derivát komplexního neharmonického zvukového spektra
Překlad názvu:
Microtonal Harmony As Derived From Complex, Inharmonic Sound Spectra
Autoři:
Nicholas, Michael ; Loudová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartoň, Hanuš (oponent) ; Pudlák, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2006
Jazyk:
eng
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [eng][cze] This paper presents my recent research into a new source of microtonal pitch materials, namely woodwind multiphonics. By incorporating the intervallic and sometimes also dynamic relationships of these complex, inharmonic sound spectra, I have "doscovered" an exciting new source for instrumental timbres and harmonies. After a brief history of microtonality, as used in Western Art Music, and of some of its major advocates, I will define some important terms and then distinguish my research from that with which other contemporary composers are currentlyengaged. Following this introduction I will explain what led me to my choice of this topic and demonstrate how I went about my research, presenting and explaining the results of this research and how I used these results while composing my Bachelor´s composition, Inferno per orchestra (2005-6). Finaly, I will suggest some possible ideals for further exploration.Tato práce reprezentuje moje nedávné studium nového pramenu pro produkci mikrotonální výšky tónu, zejména multifonika dřevěných dechových nástrojů. Začleněním intervalových a někdy i dynamických vztahů těchto komplexních, neharmonických zvukových spekter jsem "objevil" nový zajímavý pramen pro instrumentální barvu tónu a harmonii. Za krátkým výkladem dějin mikrotonality, jak se jí používalo v západní vážné hudbě a několika jejích významnějších představitelů následuje formulování vážných pojmů a objasnění, jak se moje zkoumání liší od bádání jiných současných skladatelů, zabývajících se stejným tématem. Po této předmluvě bude následovat vysvětlení, čím byl ovlivněn můj výběr daného tématu, a popis postupu při studiu tématu, včetně předkládání a vysvětlování výsledků plynoucích z tohoto studia a aplikování těchto výsledků při komponování mojí bakalářské skladby Inferno per orchestra (2005-6). Na závěr bude uvedeno několik možných nápadů pro další bádání.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3672