Název:
Sonáty pro violoncello a klavír Johannesa Brahmse
Překlad názvu:
Sonatas for violoncello and piano by Johannes Brahms
Autoři:
Veis, Šimon ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Jako violoncellista jsem si vybral za téma své diplomové práce Brahmsovo dílo pro violoncello a klavír, tedy dvě sonáty komponované přímo pro tento nástroj a autorovu vlastní úpravu první houslové sonáty. V úvodu práce se zabývám historií vzniku těchto tří skvostů ( rok a místo, na čí popud dílo či úprava vznikly, kde, kdy a kým byla díla poprvé provedena atd.),ovšem v poněkud stručné podobě, jelikož hlavní částí mé práce je formální a harmonický rozbor jednotlivých sonát. Vlastní rozbor je rozdělen do tří hlavních kapitol ( tři sonáty ) za podkapitoly jw možno považovat jednotlivé věty, dále pak části vět ( expozice,provedení,reprisa...).Důvodem mého výběru této látky, jakožto diplomové práce byl jednak můj hluboký obdiv k Brahmsovu odkazu a jednak fakt, že jsem všechny tři sonáty nastudoval a veřejně provedl.Being a cellist, I chose a topic for my thesis Brahms's work for violoncello and piano, that means two sonatas originally comoposed for this instrument and author's own arrangement of the first violin sonata. The introduction describes history of creation of these three composition ( date and place of creation, on whose order or impuls were the sonatas written, who ,where and when performed the sonatas for the first time, etc.) but just briefly, since the main part of my thesis is the analysis of all three compositions. The analysis is devided into three main parts ( three sonatas) , further can be devided between particular movements or parts of the movements ( exposition, development, recapitulation...). The reasons for choosing this topic as a thesis were my deep admiration for Brahms's heritage and a fact that I studied and then performe all three sonatas during my stay at The Academy of Performing Arts in Prague.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3453