Název:
Scénická hudba při divadelních představeních
Překlad názvu:
Scenic music in theatre performances
Autoři:
Košut, Viktor ; Srstka, Jiří (vedoucí práce) ; Ostrouchov, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Na scénickou hudbu lze nahlížet nejen jako na umělecký fenomén pohybující se na hranici divadla a hudby, nýbrž také jako na poměrně komplikovanou právní kategorii. V mé práci si kladu za cíl nejprve postihnout a definovat scénickou hudbu z pohledu umění, teorie a práva, a následně pojmenovat a analyzovat problémy vzniklé jednak následkem rozdílnosti přístupů v rámci uvedených akademických oborů, a jednak následkem nedostatečné či nevyhovující právní úpravy způsobující komplikace nebo nejasnosti při aplikaci právních norem v každodenní divadelní praxi.
Důraz je kladen na pokud možno co nejpřesnější zařazení scénické hudby do teoretického rámce, díky němuž by bylo možné scénickou hudbou spolehlivě odlišit od díla dramatického či hudebně-dramatického. Těžiště autorskoprávní problematiky spočívá v osobě skladatele scénické hudby a v jeho vztahu jak k režisérovi divadelní inscenace, tak k divadelní instituci. Práce obsahuje rovněž pokus o systematiku a kategorizaci scénické hudby z hlediska různých druhů licencování. Závěrečná kapitola se věnuje úpravám scénické hudby a návaznostem v oblasti kolektivní správy práv.Scenic music may be conceived not only as a special artistic phenomenon intervening the area of theatre and music, but also as a quite complicated legal category. The point of my thesis is to appreciate and define scenic music in the eye of arts, theory and law, and then to entitle and analyze problems caused by differences among approaches of particular academic branches and also by insufficient or unsuitable legal regulations inductive of complications or vagueness in the course of rules of law aplication in day-to-day theatrical practice.
The accent si preferably put on the most exact submission of scenic music into the theoretic frame, which is able to distinguish scenic music used in a theatre performance from a music part of a musical-dramatical piece. The focus point consists in the composer of scenic music and also in his relationship to the director of a theatre performance and to the theatre instituition. The thesis tries to clasifficate and categorize scenic music from the eye of several kinds of licencing. The closing chapters follow modifications of scenic music and the question of collectiv licencing.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/2681