Název: Gendrové stereotypy v reklame
Překlad názvu: Gender stereotypes in commercials
Autoři: Szilágyi, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2010
Jazyk: slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Diplomová práca je zameraná na bežne zobrazované gendrové stereotypy v televíznych reklamách. Skúma akým spôsobom sú zobrazované typické ženské a mužské role a k akým druhom reklám sú jednotlivé pohlavia typicky prisudzované. Celá práca je rozdelená na dve základné časti. Prvá, teoretická časť, objasňuje skúmanú problematiku, základné pojmy a komplexne pojednáva o gendrových aspektoch prítomných v médiách a reklame. Druhá, praktická časť, je zložená z dvoch hlavných výskumných metód. Prvá z nich, obsahová analýza, je zameraná na výskum gendrových stereotypov v 160 sledovaných televíznych reklamách. Druhá časť spočíva vo vyhodnotení 60 zozbieraných dotazníkov, taktiež zameraných na vnímanie gendrových stereotypov v reklame.
Klíčová slova: gender; reklama; stereotyp; commercial; gender; stereotype

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23876

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-77891


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2011-12-02, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet