Název:
Životní styl a spotřební chování generace 55+
Překlad názvu:
The lifestyle and consumer behavior of the 55+ generation
Autoři:
Těžká, Anna ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá postižením homogenity a heterogenity seniorského spotřebního trhu a jejich dopadů do marketingu. Mapuje specifika a charakteristiky životního stylu a spotřebního chování generace 55+ v České republice. Klade si za cíl stanovení marketingového potenciálu v dané cílové skupině. Stereotypní pohledy na české seniory z hlediska společnosti a firem jsou analyzovány na základě agenturních dat MML-TGI, sekundárních dat výzkumů seniorů a vlastních primárních dat použitím jak kvalitativní, tak kvantitativní metodiky výzkumu trhu. Primární data jsou získána technikou ústního a elektronického dotazování, a dále uskutečněním individuálních hloubkových rozhovorů. Na základě poznatků a závěrů vyplývajících jak z metodologické, tak analytické části je doporučen marketingový přístup k seniorům.The thesis deals with the apprehension of homogeneity and heterogeneity of the senior consumer market and their impact on marketing. The thesis is mapping specification and characterization of the lifestyle and consumer behavior of the 55+ generation in the Czech Republic. It aims to determine the marketing potential of the target group. Typical views of elderly people in terms of the society and companies are based on analysis of MML-TGI data, secondary data research and own primary data using both qualitative and quantitative market research methodologies. Primary data are acquired by the face-to-face and on-line questioning, and carrying out through individual depth interviews. The marketing approach for seniors is recommended on the base of findings and conclusions resulting from both -- the methodological and analytical part of the thesis.
Klíčová slova:
generace 55+; senior; senior marketing; seniorský spotřební trh; stárnutí obyvatel; 55+ generation; population ageing; senior; senior consumer market; senior marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25634