Original title:
Analýza strategie vybrané firmy
Translated title:
The analysis of strategy of chosen company
Authors:
Rusňáková, Jarmila ; Filipová, Alena (advisor) ; Adamec, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je rozdělená na dvě části. První část je teoretická a zabývá vývojem cestovního ruchu, podnikatelskou strategií v oblasti hotelnictví a marketingovým mixem. Druhá část je praktická a je zaměřená na analýzu podnikatelské strategie hotelu Smaragd. V rámci podnikatelské strategie jsou analyzovány silné a slabé stránky hotelu, konkurence, výnosy a náklady a marketingový mix. Na základě analýzy jsou navržena možná řešení budoucí vývoje hotelu.The master thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and deals with the development of tourism, business strategy in hotel trade and marketing mix. The second part is practical and is focused on the analysis of business strategy of Smaragd Hotel. Within the business strategy strengths and weaknesses of the hotel, competition, income and expenses, and marketing mix are analyzed. Based on the analysis, possible solutions of the future development of the hotel are proposed.
Keywords:
hotel; marketing; prices; revenue; strategy; ceny; hotel; marketing; strategie; tržby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25540