Original title:
Strategie značky Helena Rubinstein na českém trhu
Translated title:
Strategy of the Helena Rubinstein Brand on the Czech Market
Authors:
Dušková, Lenka ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Týrová, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Téma diplomové práce jsem rozdělila do tří hlavních částí: marketing, značka a kosmetický průmysl, značka Helena Rubinstein a značka Helena Rubinstein na českém trhu. V první části práce jsem vypracovala souhrn teoretických podkladů týkajících se strategie značky. Druhá část mé práce je zaměřena na značku Helena Rubinstein v celosvětovém měřítku. Třetí část je věnována značce Helena Rubinstein na českém trhu a současným trendům na trhu selektivní kosmetiky.The topic of the thesis is devided into three parts. In the first part I am describing marketing and brand theoretically and cosmetics market in general. In the second part I am analyzing the strategy of the Helena Rubinstein brand worldwide. Third part concentrates on Helena Rubinstein brand on the Czech market.
Keywords:
brand strategy; Helena Rubinstein; luxury cosmetics; Helena Rubinstein; luxusní kosmetika; strategie značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23957