Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Burešová, Barbora ; Krause, Josef (advisor) ; Radil, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si dává za cíl provést strategickou analýzu a odhalit strategické konkurenční výhody K Brewery a její šance uspět na silně konkurenčním pivním trhu. Za tímto účelem diplomantka prostřednictvím externí analýzy nejprve zmapuje globální i oborové okolí podniku a posléze v rámci analýzy vnitřního prostředí organizace identifikuje její specifické zdroje a schopnosti. V rámci syntézy zjištění obou rozborů potom bude vzájemně konfrontovat silné a slabé stránky podniku s jeho možnými ohroženími a příležitostmi.This thesis aims to realize the strategic analysis of K Brewery, to disclose its strategic competitive advantage and its chances to succeed on a highly competitive beer market. Hence, the author analyzes global background and beer industry (external analysis) as well as identifies company's specific sources and abilities (internal analysis). Finally, the synthesis of findings of both analyses allows comparing company's strength and weaknesses with its potential threatens and opportunities.
Keywords:
BCG analysis; brewery; external analysis; internal analysis; PEST analysis; strategic analysis; SWOT analysis; analýza konkurence; analýza konkurenčních sil; analýza makrookolí; analýza mikrookolí; analýza odvětví; analýza schopností podniku; analýza výrobkového portfolia; analýza zdrojů; finanční analýza; interní analýza; PEST analýza; pivovarnictví; strategická analýza; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24642