Original title:
Prodává obal či obsah?
Translated title:
Sells Packing of Products or Content?
Authors:
Stejskalová, Lucie ; Syrovátka, Oldřich (advisor) ; Nesnídalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje vybrané problémy obalové techniky a marketingu. Je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány vybrané relevantní pojmy, které slouží jako základ pro praktickou část. V praktické části jsou popsána a interpretována data z průzkumu provedeného na dvou odlišných výzkumných vzorcích. V závěru jsou data z obou souborů srovnána a opět interpretována, jsou připojena i drobná odporučení.The Bachelor thesis analyse selected issues of a packaging technology and marketing. It includes theoretical and practical part. The theoretical part describes relevant selected terms and serves as a base for the practical part. The practical part describes and interprets data from a survey which was carry out on two different research samples. The summary includes data from both groups which are compared and interpreted again and also it includes some small recommendations.
Keywords:
comparison of packaging and content; consumer behaviour; food packaging; marketing; supply and demand; chování spotřebitele; marketing; nabídka a poptávka; potravinový obal; srovnání obalu a obsahu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24096