Original title:
Vliv primární percepce na osobnost značky v perspektivě spotřebního chování
Translated title:
Priming Perception and it's Influence on Brand Personality in Perspective of Consumer Behaviour
Authors:
Víteček, David ; Koudelka, Jan (advisor) ; Simmová, Hilda (referee) ; Markov, Svetoslav (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Účel této postgraduální práce je zkoumat efekty národních stereotypů na hodnocení hodnoty značky a to konkrétně její osobnosti pomocí teoretického i praktického využití metod psychologické relevantní roviny primární percepce zvažované v kontextuálních rámcích tohoto paradigmatu. Předpokládá se, že apriorní expozice subjektu kontextuálním podnětům může u subjektu implicitně vyvolat určité kulturní stereotypy a následně zvýšit pravděpodobnost, že bude značka subjektem interpretována v souladu s aktivovanými národními stereotypy. Národní stereotyp může implicitně iniciovat asociace, které mohou být transferovány a vztahovány vzhledem ke značce, mohou ovlivnit individuální vztah a důvěru ke značce. Důkladné prostudování odborné literatury, zabývající se primární percepcí národních stereotypů, ukazuje, že hned několik proměnných je označováno za klíčové předpoklady efektu primární percepce. V následujících třech studiích jsou tyto předpoklady zkoumány v kontextu spotřebního chování.This Ph.D. thesis focuses on how priming perception influence the development of brand personality in perspecitve of Consumer Behaviour. Three main deep empirical studies has been made in order to show the relationship and common interaction amnog the listed variables. ANOVA analysis was used during the research as the main analytical tool.
Keywords:
brand personality; consumer behaviour; priming perception; osobnost značky; primární percepce; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27990