Název:
Relaunch značky Frisco s důrazem na komunikační strategii.
Překlad názvu:
The relaunch of the brand Frisco focused on its communication strategy
Autoři:
Uhrová, Milena ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá relaunchem značky perlivého alkoholického nápoje Frisco realizovaného na přelomu let 2008 a 2009. Nejvýznamnější změna spočívala především ve vymezení zcela nové cílové skupiny. Hlavním cílem práce je analýza značky Frisco z pohledu této redefinované cílové skupiny -- povědomí o značce v cílové skupině a image značky. Teoretická část práce se zabývá definicí pojmu značka, vymezením významu značky v rámci marketingu, a také procesem strategického řízení značky. Praktická část obsahuje představení společnosti Plzeňský Prazdroj a jejího produktového portfolia, a také charakteristiku relaunche značky Frisco. Analýza českého trhu alkoholu a spotřebních trendů odhaluje příležitosti a případné hrozby pro další rozvoj značky. Stěžejní částí diplomové práce je vlastní spotřebitelský průzkum, který jsme uskutečnila za účelem ověření efektivity komunikační strategie z hlediska budování povědomí v cílové skupině a image značky perlivého alkoholického nápoje Frisco. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro další rozvoj značky s ohledem na výsledky provedených analýz.The graduation theses deals with the relaunch of the sparkling alcoholic drink Frisco realised between 2008 and 2009. The most important change within the mentioned relaunch consisted in a redefinition of the brand's target group. The main task of the graduation theses was to analyze the brand according to its new target group -- brand awareness within the redefined target group and the image of the brand Frisco. Theoretical part defines the following terms: brand, importance of a brand within marketing and brand management. Practical part introduces the brewery company Plzeňský Prazdroj and its product portfolio. It also characterises the process of the brand's relaunch. The analysis of the Czech alcohol market and consumptions trends discovers opportunities and possible threats for the further development of the brand Frisco. The crucial part of the thesis is based on consumers' research which was realised with the aim of a communication's efficiency evaluation -- especially the evaluation of the brand awareness and the image of the brand Frisco. The final part includes recommendations for the further brand's development based on the previous realized analysis.
Klíčová slova:
komunikační strategie; relaunch produktu; strategické řízení značky; značka; brand; brand management; communication strategy; relaunch of a product
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24679