Original title:
Právní a etická pravidla reklamy ve zdravotnictví
Translated title:
Legal and ethical rules on advertising in healthcare
Authors:
Kubíčková, Mária ; Boháček, Martin (advisor) ; Vavrečka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou regulace reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy. Cílem práce je posoudit, zda jsou pravidla dodržována a zda je současná rozhodovací praxe dozorových orgánů na trzích humánních léčivých přípravků a doplňků stravy dostatečná.This work deals with the regulation of advertising of drugs and food supplements. The goal is to assess whether the rules are complied with and whether the current decision-making practice of supervisory authorities in the markets for medicinal and nutritional supplements sufficient.
Keywords:
advertising; drugs; food supplements; pharnaceuticals; doplňky stravy; léčivé přípravky; reklama; Státní ústav pro kontrolu léčiv
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23700