Original title:
Vliv reklamy na formování stravovacích návyků u dětí
Translated title:
The impact of advertisement to children eating behaviour
Authors:
Vašíčková, Jana ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda má reklama vliv na formování stravovacích návyků u dětí. Teoretická část této práce se zaměřuje na pojem reklamy jako takové, na její druhy, typy a nejúčinnější reklamní média. Popisuje efekty reklamy zaměřené na děti, tj. na pozitiva takové reklamy, ale zároveň i na možná rizika reklamy zaměřené na děti. Dále teoretická část práce obsahuje etické a právní aspekty marketingu cíleného na děti. V neposlední řadě se tato část práce zabývá zdravým životním stylem včetně stravování, které se vztahuje k reklamě cílené na děti. V praktické části následuje sekundární výzkum v oblasti vlivu reklamy na formování stravovacích návyků u dětí. Dále se v rámci praktické části zabývám vlastní výzkumnou činností. Na základě dotazníkového šetření jsem získala data od žáků základních škol, na základě těchto dat analyzuji vliv reklamy na formování jejich stravovacích návyků.The main goal of this work is to recognise if there is any connection between the advertisement targeted to children and their eating habits.
Keywords:
Advertisement; Children; Eating habits; Marketing Research; Positioning and Targeting; Cílený marketing; Děti; Marketingový výzkum; Reklama; Stravovací návyky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24723