Original title:
Strategie vybraných firem při vstupu na zahraniční trhy
Translated title:
Strategy of selected companies during their expansion to international markets
Authors:
Kadlec, Tomáš ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Lodr, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vytvořením nové mezinárodní strategie, která má za cíl připravit konkrétní firmu ke vstupu na nové trhy Slovenska a Jordánska. Součástí práce je analýza makro a mikroprostředí zmíněných trhů a následně jsou vypracována jednotlivá doporučení pro oblasti mezinárodního marketingového mixu. V úvodu práce je také popsána situace firmy na českém trhu, odkud hodlá mezinárodní expanzi zahájit.This diploma thesis deals with development of new international marketing strategy. The goal is to prepare specific company for entering new markets in Slovakia and Jordan. Content of the thesis includes analysis of macro and micro environment of mentioned markets followed by specific recommendations related to particular domains of international marketing mix. International expansion of the company will start from the Czech market and the firm's situation on this market is described in the beginning of the thesis.
Keywords:
International marketing strategy; Marketing mix; PEST analysis; Marketingový mix; Mezinárodní marketingová strategie; PEST analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25329