Original title:
Merchandising
Translated title:
Merchandising
Authors:
Chourová, Stanislava ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Nakupování je součástí světa kolem nás. To, kolik toho kdo nakoupí, ovlivňuje mnoho věcí a mezi nimi i to, jak je zboží uspořádáno a rozmístěno po prodejně. Tímto faktem se zabývá merchandising, tedy věda o nakupování. Touto vědou se zabývá i tato práce. Nejprve vysvětlením samotného pojmu. Následují teoretické poučky jak správně uspořádat prodejnu. V praktické části pak následuje analýza 4 prodejen Spotřebního družstva Jednota Volyně, jejich srovnání a zhodnocení, včetně zhodnocení silných a slabých stránek Jednoty a doporučení jak zlepšit pomocí merchandisingu prodeje - což je taktéž cílem této práce.Shopping is part of our every day life. The number of items that people buy is effected by a large number of aspects, including arranging and layout of the goods at the shop. Merchandising, the science about shopping, considers these aspects. Therefore, the thesis itself is focused on merchandising. In the first part of the thesis, there is an explanation of the term, following by theoretical principles for store layout in the most effective way. The practical part considers the analysis of four stores Spotřební družstvo Jednota Volyně, their comparison and evaluation, including highlighting their weak and strong spots. This part also includes some recommendations which could, with the help of merchandising rules, help to improve these stores. This particularly is also the aim of the thesis.
Keywords:
Jednota Volyně; Merchandising; The Science about shopping; Jednota Volyně; merchandising; věda o nakupování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23947