Název:
Merchandising
Překlad názvu:
Merchandising
Autoři:
Chourová, Stanislava ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Nakupování je součástí světa kolem nás. To, kolik toho kdo nakoupí, ovlivňuje mnoho věcí a mezi nimi i to, jak je zboží uspořádáno a rozmístěno po prodejně. Tímto faktem se zabývá merchandising, tedy věda o nakupování. Touto vědou se zabývá i tato práce. Nejprve vysvětlením samotného pojmu. Následují teoretické poučky jak správně uspořádat prodejnu. V praktické části pak následuje analýza 4 prodejen Spotřebního družstva Jednota Volyně, jejich srovnání a zhodnocení, včetně zhodnocení silných a slabých stránek Jednoty a doporučení jak zlepšit pomocí merchandisingu prodeje - což je taktéž cílem této práce.Shopping is part of our every day life. The number of items that people buy is effected by a large number of aspects, including arranging and layout of the goods at the shop. Merchandising, the science about shopping, considers these aspects. Therefore, the thesis itself is focused on merchandising. In the first part of the thesis, there is an explanation of the term, following by theoretical principles for store layout in the most effective way. The practical part considers the analysis of four stores Spotřební družstvo Jednota Volyně, their comparison and evaluation, including highlighting their weak and strong spots. This part also includes some recommendations which could, with the help of merchandising rules, help to improve these stores. This particularly is also the aim of the thesis.
Klíčová slova:
Jednota Volyně; merchandising; věda o nakupování; Jednota Volyně; Merchandising; The Science about shopping
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23947