Original title:
Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Translated title:
Misleading advertising and FMCG
Authors:
Teprtová, Irena ; Boháček, Martin (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter deals with competition, the second chapter is about Czech law advertising regulation and about Community law. The third chapter describes misleading advertising and the fourth chapter deals with FMCG. The practical part analyzes current ads. The first chapter describes the method of analysis. The second chapter deals with use of misleading and the third chapter analyzes misuse of truthful information in advertising. The last chapter focuses on the advertising hyperbole.
Keywords:
Advertisement; Advertising hyperbole; Advertising Law; Competition; Competition law; FMCG; Misleading advertising; Unfair Competition; FMCG; Hospodářská soutěž; Klamavá reklama; Nekalá soutěž; Reklama; Reklamní nadsázka; Reklamní právo; Rychloobrátkové zboží; Soutěžní právo
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24749