Název:
Body image: Marketingovy vyznam vnimania zenskej postavy
Překlad názvu:
Body image: The Importance of Woman`s Body Perception in Marketing
Autoři:
Nosková, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je zmapovať vnímanie ženskej postavy v našej spoločnosti a poukázať na vplyv marketingu na ženský ideál krásy. Práca je rozdelená na tri veľké časti. Prvá časť, ktorá tvorí teoretický aparát, poskytuje základ pre následný výskum a zoznamuje čitateľa s problematikou body image. Druhá časť je venovaná obsahovej analýze ženských internetových magazínov, ktoré ponúkajú zaujímavý priestor pre marketingovú komunikáciu. Tretia časť práce je tvorená analýzou vlastného dotazníkového šetrenia českých a slovenských respondentov. V závere práce sú vyvodené konkrétne závery vychádzajúce z analýzy a uvedené marketingové odporúčania.Cílem diplomové práce je zmapovat vnímání ženské postavy v naší společnosti a poukázat na vliv marketingu na ženský ideál krásy. Práce je rozdělena na tři velké části. První část, která tvoří teoretický aparát, poskytuje základ pro následný výzkum a seznamuje čtenáře s problematikou body image. Druhá část je věnována obsahové analýze ženských internetových magazínů, které nabízejí zajímavý prostor pro marketingovou komunikaci. Třetí část práce je tvořena analýzou vlastního dotazníkového šetření české a slovenské respondentů. V závěru práce jsou vyvozeny konkrétní závěry vycházející z analýzy a uvedené marketingové doporučení.The aim of this thesis is to map the perception of female body in our society and demonstrate the impact of marketing on the ideal of woman beauty. The work is divided into three major parts. The first part, which is theoretical, provides a basis for subsequent research and familiarizes the reader with the issue of body image. The second part is devoted to content analysis of women's web magazines that offer an interesting area for marketing communication. The third part contents an analysis of questionnaire survey from Czech and Slovak respondents. The specific conclusions and recommendations to the marketing are drawn at the end of the Master's Thesis.
Klíčová slova:
body image; obsahová analýza; ženská postava; body image; content analysis; woman body
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24798