Original title:
TECHMANIA - marketingová studie
Translated title:
Techmania - marketing analysis
Authors:
Holečková, Veronika ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Bakos, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce má poskytnout odpověď na otázku "Jak se stát jednou z deseti nejnavštěvovanějších turistických cílů v ČR". Jejím hlavním cílem je tedy navrhnout a najít taková opatření, která by Techmanii pomohla dosáhnout vytouženého záměru.Vlastní struktura textu je rozdělena do 4 kapitol, které se zaměřují na následující témata. První kapitola se zabývá historií a vývojem muzejnictví, porovnává rozdíly mezi technickým muzeem a interaktivním science centrem. Dále nabízí pohled na vývoj a transformaci science center se zaměřením na analýzu této problematiky v ČR. V neposlední řadě zmiňuje specifika marketingu pro oblast cestovního ruchu a tedy i pro produkt nabízený Techmania science centrem. Druhá kapitola se věnuje samotné Techmanii, jejímu poslání, činnosti a způsobu realizace tohoto ojedinělého projektu. Na závěr nastiňuje vývoj do budoucna. Ve třetí kapitole se pak čtenář seznámí s aktuálním marketingovým mixem, který Techmania využívá pro svoji propagaci. Podrobně bude rozebrán produkt, cenová a distribuční strategie, komunikační mix a formy partnerství. V závěru kapitoly bude následovat shrnutí současné situace. Na to naváže čtvrtá kapitola, která se bude podrobně zaobírat marketingovým mixem deseti nejnavštěvovanějších památek ČR, ze kterého vyvodí doporučení a návrhy pro Techmanii. Kapitola také analyzuje a hodnotí spolupráci města s centrem a v závěrečné části se zabývá vhodným komunikačním mixem, který by odrážel současné potřeby Techmanie. V závěru jsou pak shrnuty výsledky zjištěné během práce a obohacené o vlastní vydedukované názory autora.This paper is about the first science center in the Czech Republic - Techmania. It was founded in November 2008 and during its first year of operation ranked with TOP 5 tourist attractions in Pilsen. Its objective is to become one of TOP 10 most visited places in the Czech republic. The aim of this paper was to analyse the marketing mix of Techmania and to compare it with its competitors.Another purpose was to search the information,think up and suggest recommendations and proposals how to improve the marketing communication and which marketing tools fit this new startegy the best.
Keywords:
marketing mix; science center; Techmania; marketingový mix; science centrum; Techmania
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24802