Original title:
Loreta Praha a její konkurenční strategie
Translated title:
The Prague Loreto and its Competitive Strategy
Authors:
Opatrná, Marie ; Černá, Jitka (advisor) ; Svoboda, Rudolf (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této diplomové práce je kulturní památka Loreta Praha a její konkurenční strategie. Úvodní část podává základní přehled vývoje Lorety a ukazuje její kulturní i duchovní hodnoty. Tato část také předkládá základní otázku této práce, tedy problematiku neustále klesající návštěvnosti Lorety Praha. Pro správné pochopení problému je provedena analýza produktové struktury z pohledu kulturního i duchovního produktu a zhodnocen současný marketing. Následující kapitola pohlíží na problém z hlediska návštěvnosti jednotlivých skupin návštěvníků a jejich specifik. Po provedení analýzy SWOT a vyhodnocení jednotlivých dílčích problémů je navržena nová konkurenční strategie s novými i stávajícími produkty. V poslední části je provedena finanční analýza, navrhnut prvotní hrubý rozpočet a sestaven harmonogram změn.The theme of this thesis is the competitive strategy of The Prague Loreto. Introductory part gives an overview of the development of Loreto and shows its cultural and spiritual values. This section also raises the fundamental question of this thesis -- the falling attendance of The Prague Loreto. Then the product structure, which consists of the cultural and spiritual products, is analyzed for understanding this problem. In the next chapter there are all visitors segmented into the specifics groups, it is analyzed its attendance and the SWOT analysis is created. Consequently the new competitive strategy is proposed. Last part of the thesis consists of the financial analysis, the progress chart and the costing of the new strategy.
Keywords:
Arts marketing; Marketing of cultural products; Religious monuments; The Prague Loreto; Arts marketing; Duchovní památky; Loreta Praha; Marketing kulturních produktů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24808