Original title:
Strategická analýza společnosti KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.
Translated title:
Strategic Analysis of KOH-I-NOOR GRAFIT, s.r.o.
Authors:
Hejduková, Markéta ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Soroka, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zpracovat interní a externí analýzu společnosti KOH-I-NOOR Grafit s.r.o. a na jejím základě stanovit vizi společnosti a vypracovat návrh strategie. Stěžejními metodami vnější strategické analýzy jsou PEST analýza a Porterův model 5 sil, pro vnitřní strategickou analýzu je použita analýza vnitřních zdrojů a finanční analýza. Další zpracovanou metodou je SWOT analýza, která shrnuje a propojuje nejdůležitější poznatky z předchozích analýz; na jejím základě je stanovena strategie vybrané společnosti a navržena vize.The aim of this thesis is to elaborate a strategic analysis of the company KOH-I-NOOR Grafit, s.r.o., on this basis set vision and conceive a strategy suggestion. Principal methods of external analysis are PEST analysis and Porter's 5-forces model, in internal analysis are used analysis of internal sources and financial analysis. The next method is SWOT analysis, which sums up and interconnects the most important findings of previous analyses; on this ground is set a strategy of a chosen company and suggest a strategy.
Keywords:
graphite; strategic analysis; strategy; vision; grafit; strategická analýza; strategie; vize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26965