Original title:
Marketingová strategie značky BLESK
Translated title:
Blesk brand marketing strategy
Authors:
Hladíková, Klára ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Složilová, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Marketingová strategie značky Blesk" pojednává o marketingové strategii značky v hospodářsky obtížněm roce 2009. Zabývá se marketingovými aktivitami, které v tomto roce proběhly, stručně představuje trh periodického tisku a seznamuje s konkurencí v této oblasti. Jejím cílem je zanalyzovat marketingovou strategii značky a zjistit, k jakému cíli marketingové aktivity společnosti primárně směřují. Obsahuje vyhodnocení těchto aktivit z hlediska efektivity a také doporučení na zlepšení marketingové práce ve společnosti pomocí SWOT analýzy značky a návrhů změn v marketingových aktivitách pro následující rok.The thesis deals with marketing strategy of Blesk daily in economically difficult year 2009. Presents main marketing activities, market of the daily newspaper and the competitors in this area. The main goal is to analyze marketing strategy of Blesk brand and to determine the main targets of the marketing activities.It contains an evaluation of these activities in terms of effectiveness and recommendations for improving the marketing work in the company using SWOT analysis and proposed changes in marketing activities for the following year.
Keywords:
Blesk brand; marketing strategy; newspaper; marketingová strategie; noviny; značka Blesk
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23937