Original title:
Marketing v Mali
Translated title:
Marketing in Mali
Authors:
Keita, Yaya ; Boučková, Jana (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovými politikami, které firmy v Mali běžně používají a které by měly správně používat pro dosažení svých obchodních cílů. Dále je charakterizován přístup k používání marketingových nástrojů místních a zahraničních firem doplněný o jeho kritiku. Práce má tři základní části. První část se zabývá marketingovým prostředím, ve kterém probíhá realizace marketingových aktivit v Mali. Tato část by měla pomoci přicházejícím společnostem v pochopení malijské kultury, demografické struktury země, ekonomické situace, politického systému a podnikatelského klimatu. Druhá část se zabývá marketingovými politikami, a sice výrobkovými, distribučními, cenovými a komunikačními, používanými místními i zahraničními společnostmi působícími na malijském trhu. Třetí část je věnovaná marketingovým politikám konkrétní firmy, a sice Nestlé France operující na malijském a francouzském trhu. Pro porovnání byla uvedena společnost Mali Lait SA, která také působí na malijském trhu ve stejném odvětví jako Nestlé France.This thesis deals with marketing policies, which companies in Mali commonly implement and what should they properly execute to achieve their business goals. It is characterized by access to the use of marketing tools of local and foreign companies, accompanied by his criticism. The thesis has three basic parts. The first part deals with the marketing environment, in which ongoing implementation of marketing activities in Mali is described. This section should help potential companies to understand Malian culture, its demographic structure, economic situation, political system and business environment. The second part deals with the marketing policies, namely production, distribution, pricing and communication, used by local and foreign companies operating in Mali. The third part is devoted to the marketing policies of a particular company, namely Nestlé France, operating in Mali and in France. The company Mali Lait SA was used for comparison. This company also operates in Mali and in the same market sector as Nestlé France.
Keywords:
business meeting; Mali Lait SA; marketing environment; Marketing in Mali; marketing policies; Nestlé France; Mali Lait SA; Marketing v Mali; marketingové politiky; marketingové prostředí; Nestlé France; obchodní jednání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24835