Original title:
Marketing památek funkcionalismu se zaměřením na využití v cestovním ruchu
Translated title:
Marketing of Functionalist Sights in Tourism
Authors:
Brdíčková, Jitka ; Černá, Jitka (advisor) ; Tyslová, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je navrhnout možnosti zlepšení ve využívání památek funkcionalismu v oblasti cestovního ruchu prostřednictvím efektivnější komunikace a propagace. Práce vysvětluje pojmy související s marketingem a cestovním ruchem, které přímo souvisejí s vymezenou problematikou. Dále je zde představen významný sloh 1. poloviny 20. století -- funkcionalismus. Východiskem k dosažení cíle jsou závěry vyvozené z analýzy stávající situace a výsledků dotazníkového šetření.The aim of this thesis is to suggest an efficient marketing strategy for the use of functionalist sights as part of national heritage. This architecture from the first half of the 20th century has a large potential for both local inhabitants and tourists. The final suggestions are based on analysis and survey. The main solution of the problem is to improve marketing activities and communication with the potential tourists.
Keywords:
functionalism; marketing; tourism; cestovní ruch; funkcionalismus; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24836