Original title:
Strategická analýza divize TURBO ve společnosti ČZ, a.s.
Translated title:
Strategic Analysis of TURBO Division in ČZ Company
Authors:
Řeřábková, Lucie ; Kovář, František (advisor) ; Sokolová, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je strategická analýza divize TURBO ve společnosti ČZ a.s. na ruském trhu. Té bude dosaženo zmapováním současné strategie - vize, mise a cílů a za použití externí analýzy makrookolí, odvětví a mikrookolí. Dále budou pomocí interní SWOT analýzy určeny silné a slabé stránky společnosti, příležitosti a hrozby. Pro komplexní výstup bude také zpracována finanční analýza ČZ a.s. Výstupem bude analýza současného stavu a opatření, která by měla společnost zavést pro efektivnější fungování na ruském trhu.The aim of the thesis is a strategic analysis of division Turbo in the company ČZ a.s. on the Russian market. This will be achieved by mapping the current strategy - the vision, mission and objectives and using the external macro, industry and micro analysis. There will also be used an internal SWOT analysis by identifying the strengths and weaknesses of the company, their opportunities and threats. For complex output will also be prepared a financial analysis of ČZ a.s. The outcome will be the analysis of the current situation and the measures that a company should introduce to achieve more efficient trading on the Russian market.
Keywords:
external analysis (PEST, Porter's five forces model); financial analysis; internal analysis (SWOT); strategic analysis; externí analýza (PEST analýza, Porterův model pěti sil); finanční analýza; interní analýza (SWOT analýza); strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25894