Original title:
Kupní rozhodovací proces při nákupu mobilního telefonu
Translated title:
Purchasing decision-making process during a mobile phone buying
Authors:
Kubíková, Michaela ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Koudelka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé práce bylo charakterizovat užívání mobilních telefonů a jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu při nákupu mobilního telefonu na českém trhu a na základě toho formulovat marketingová doporučení pro výrobce těchto přístrojů. Také jsem potvrdila či vyvrátila vyřčené hypotézy. Použila jsem informace získané sekundárním výzkumem a metodou dotazníkového šetření a výsledky jsem zaznamenala do tabulek či grafů. Poté jsem shrnula vybrané poznatky a navrhovaná doporučení.The goal of my thesis was to characterize using of mobile phones and particular phases of purchasing decision-making process during a mobile phone buying in the czech market and pursuant to this define some marketing recommendations for producers of these devices. I have also verified or defeated hypotheses defined by me. I have used the information gained by secondary research and method of questioning and I have written the results down in the charts or graphs. Then I have summarized chosen findings and suggested recommendations.
Keywords:
marketing recommendations; mobile phone; purchasing decision-making process; questionnaire; dotazník; kupní rozhodovací proces; marketingová doporučení; mobilní telefon
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26614