Original title:
Reklamní trh v Bulharsku a jeho právní regulace
Translated title:
Advertisement Market in Bulgaria and legal regulation
Authors:
Tzvetanova, Neli ; Boháček, Martin (advisor) ; Winter, Filip (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je představit bulharský reklamní trh z několika různých hledisek. Čtenář bude mít možnost se seznámit s vývojem reklamy od počátku svého vzniku a pak následně až do roku 2010 na území Bulharska. Je zde možné nalézt porovnání výdajů na reklamu a její rozložení podle jednotlivých mediatypů na bulharském a českém reklamním trhu. S oblastí reklamy jsou spojené také kulturní odlišnosti dané země, a proto jsou také vysvětlené v druhé kapitole. Právní a etickou regulací se zabývá větší část diplomové práce, kde jsou nastíněné hlavní rozdíly v porovnání s Českou republikou. Závěr práce je věnovaný samoregulaci reklamy, představované Národní radou pro samoregulaci v Bulharsku a Radou pro reklamu v České republice.The aim of this thesis is to present Bulgarian advertisement market from several different perspectives. You can see the development of advertisement from the beginning until 2010 in Bulgaria. There is a comparison of expenditures on advertisement with Czech advertisement market. When we are talking about advertisement, it is important to mention cultural differences. The biggest part of my thesis consists of legal and ethical regulation, when you can see the main differences in compare to Czech republic. The end of thesis belongs to Advertising self-regulation, which is represented by National Council for Self-Regulation in Bulgaria and Rada pro reklamu in Czech republic.
Keywords:
Advertisement; Advertising self-regulation; Bulgaria; Cultural differences; Legal regulation; Media Net price; National Council for Self-Regulation; Rada pro reklamu; Bulharsko; Kulturní odlišnosti; Národní rada pro samoregulaci; Právní regulace; Rada pro reklamu; Reklama; Samoregulace; Výdaje na reklamu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24872