Original title:
Analýza a komparace CSR aktivit v sociální oblasti u firem působících na českém trhu
Translated title:
Analysis and comparison of activities among companies operating in the Czech market in the social area of CSR
Authors:
Würtherle, Jiří ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Švábková, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zhodnotit úroveň CSR aktivit firem na českém trhu v sociální oblasti a zjistit, jak firmy na českém trhu CSR vnímají. Práce vychází z pojetí CSR z hlediska etiky. Na základě několika teoretických konceptů je v práci vyvinuta metodika, jak CSR aktivity firem hodnotit. Následně jsou tímto způsobem vyhodnoceny aktivity dvou firem na českém trhu, které se aktivně hlásí ke konceptu CSR. Tyto firmy mají představovat špičku v CSR na českém trhu. Jiný úhel pohledu poskytuje v práci širší skupina firem, mezi nimiž je proveden výzkum. Ten je zaměřen na CSR aktivity firem a vnitřní i vnější vnímání CSR. Analyzovány a komparovány jsou firmy podle počtu zaměstnanců (malé, střední a velké) a podle místa hlavního sídla (české a zahraniční). Na základě poznatků z analýz je předložena sada doporučení.The goal of this paper is to evaluate the level of activities of companies that operate in the Czech market in the social area of CSR and to ascertain how the companies perceive CSR. The paper is written from an ethical point of view. On the basis of several theoretical concepts we present a design to evaluate CSR activities of the companies. This way we analyze the CSR activities of two companies in the Czech market. These two companies should represent the cream of the crop in CSR in the Czech market. Another perspective is being presented by conducting a survey among a wide group of companies in the Czech market. This survey is aimed at CSR activities of the companies and both their internal and external perception of CSR. Companies are analyzed and compared due to the size of their staff (small, medium and large), and the location of their headquarters (Czech and foreign). On the basis of these analyses we present a set of recommendations.
Keywords:
CSR; ethics; responsibility; social area; CSR; etika; odpovědnost; sociální oblast
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24886