Název:
Analýza a komparace CSR aktivit v sociální oblasti u firem působících na českém trhu
Překlad názvu:
Analysis and comparison of activities among companies operating in the Czech market in the social area of CSR
Autoři:
Würtherle, Jiří ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zhodnotit úroveň CSR aktivit firem na českém trhu v sociální oblasti a zjistit, jak firmy na českém trhu CSR vnímají. Práce vychází z pojetí CSR z hlediska etiky. Na základě několika teoretických konceptů je v práci vyvinuta metodika, jak CSR aktivity firem hodnotit. Následně jsou tímto způsobem vyhodnoceny aktivity dvou firem na českém trhu, které se aktivně hlásí ke konceptu CSR. Tyto firmy mají představovat špičku v CSR na českém trhu. Jiný úhel pohledu poskytuje v práci širší skupina firem, mezi nimiž je proveden výzkum. Ten je zaměřen na CSR aktivity firem a vnitřní i vnější vnímání CSR. Analyzovány a komparovány jsou firmy podle počtu zaměstnanců (malé, střední a velké) a podle místa hlavního sídla (české a zahraniční). Na základě poznatků z analýz je předložena sada doporučení.The goal of this paper is to evaluate the level of activities of companies that operate in the Czech market in the social area of CSR and to ascertain how the companies perceive CSR. The paper is written from an ethical point of view. On the basis of several theoretical concepts we present a design to evaluate CSR activities of the companies. This way we analyze the CSR activities of two companies in the Czech market. These two companies should represent the cream of the crop in CSR in the Czech market. Another perspective is being presented by conducting a survey among a wide group of companies in the Czech market. This survey is aimed at CSR activities of the companies and both their internal and external perception of CSR. Companies are analyzed and compared due to the size of their staff (small, medium and large), and the location of their headquarters (Czech and foreign). On the basis of these analyses we present a set of recommendations.
Klíčová slova:
CSR; etika; odpovědnost; sociální oblast; CSR; ethics; responsibility; social area
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24886